reklama

Márnosť nad márnosť

Tento článok píšem do notebooku napojeného na LCD monitor. Mám doňho zapojený Android, lebo som si chcela naťahať do telefónu dáku muziku. Počúvať stále dokola tie tri pesničky od Tracy Chapman ma ešte stále baví, ale bodli by nejaké nové. Žiadny problém, náš superrýchly internet to stiahne zachvíľku. Domov na šieste poschodie som vyšla moderným výťahom, ktorý hlási na ktorom ste poschodí a tlačidlá majú modré podsvietenie. Voda na čaj sa mi v kanvici zohriala za necelú minútu. Nuda však?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Toto všetko sú pre nás samozrejmé veci. Ale na druhej strane...

Mám jedného veľmi výnimočného priateľa, ktorého som stretla, keď som bola v Nepále. Volá sa Amit, je odo mňa o tri mesiace mladší a odkedy ho poznám, mimovoľne a na diaľku, vlastným príkladom ma učí byť lepším človekom. Až pri ňom som naozaj pochopila múdru myšlienku, že problém je, ak nemáš čo jesť, ak máš smrteľnú chorobu, ak ostaneš na ulici a ak na svete nie je nikto, koho by si mohol mať rád a kto by mal rád teba a že všetko ostatné je len nepohodlie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu sme boli s Amitom dohodnutí na siedmu hodinu ráno môjho času, že sa stretneme na skype a po dlhej dobe sa normálne porozprávame. Trochu čudný čas, ja viem, ale po polhodinovom cvičení z kombinatoriky o tom, že ak u neho je deň, tak ja som v práci a ak u mňa je večer, on už dávno spí a keď ja nie som v práci a uňho je deň, tak zlyhá rozpis elektriny, mi to prišlo ako veľmi prijateľná možnosť.

Po dvoch hodinách hypnotizovania monitora som to v sobotu vzdala. Nebol tam. Murphy zaúradoval a tentoraz to ani nemal také ťažké, pretože dôvodov, prečo sa to mohlo pokaziť bolo milión. Výpadok elektriny? Nezohnal petrol a tak sa nemal ako dostať do kaviarne? Alebo nebol petrol vôbec a kaviareň ostala zavretá? Zosuv pôdy, tak častý v momentálnom období monzúnov?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som od Amita dostala správu. Netrafila som ani jednu možnosť. Tentokrát to bol výpadok internetového pokrytia v celej oblasti. -Aha...

Tak tu teraz sedím v obložení tej šikovnej elektroniky a pripadá mi to úplne absurdné. Je to márnosť nad márnosť. Načo mi to je?! Načo mi to všetko je?! Malý princ mal pravdu, keď vravel, že ľudia si chcú všetko kúpiť a keďže priateľstvo sa nedá kúpiť, ľudia už nemajú priateľov. Ani sa im nečudujem, keď žijú v takejto mizérii, kde sa malé súčiastky úpenlivo snažia zrýchľovať na maximum niečo, čo je aj tak večné...

Neviem, kto toto riadi, ale rada by som si do tých kruhov dala inzerát: " Vymením všetko rýchle, podsvietené, inteligentné, bezdrôtové a moderné, za jednu obyčajnú vízovú pečiatku do pasu môjho kamaráta Amita (ktorý ako Nepálec nemôže vycestovať nikam okrem Indie a Emirátov) a jedny úplne pomalé, ospalé prázdniny v jeho spoločnosti, lepkavé od jahodovej drene, vysušené a vráskavé od riečnej vody a slnka."

Diana Sixtová

Diana Sixtová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zingarina, Dianka, pani učiteľka, žabko, Didi, puckár, kocurica. Niekedy schopná robiť zázraky, niekedy neschopná vstať z gauča, niekedy mama medvedica so širokými ramenami, niekedy steblo vo vetre... Asi ako každá žena. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu