reklama

Pani Bé

Raz som čítala esej môjho obľúbeného autora Roberta Fulghuma o jednej typickej postavičke každej priemernej strednej školy v Amerike deväťdeiatych rokov, a síce o lektorovi autoškoly. Býval to v podstate školník, ktorý si túto povinnosť na seba vzal dobrovoľne a svojím prístupom k študentom sa do ich pamäte zapísal ako "náhradný tatko".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Poznám niekoho veľmi podobného na škole, ktorú som študovala.

Ako už napovedá názov, reč je o Pani B. Nesnažím sa urputne tajiť jej identitu tajením priezviska. Ju proste všetci volajú Pani Bé.

Je to drobná čiernovlasá päťdesiatnička s dušou a temperamentom, na ktorý sa nechytajú ani niektoré moje rovesníčky. Pracuje ako školská knihovníčka a „mama" našich študentských čias na plný úväzok.

Vo svojom veku chodí na krúžok šikovných rúk a brušné tance a raz vybalila na svoj knihovnícky stolík dve igelitky plné náušníc. Oridžinel hend mejd od jej kamošky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raz som medzi rečou prehodila, že by som potrebovala taký veľký farebný kvet do vlasov, aký nosia španielke tanečnice. Bohužiaľ, moja spolužiačka, ktorá tancuje latinsko- americké tance nemala, ale hádajte, kto mal v zásobe hneď tri druhy?

Našťastie má Pani Bé v knižnici počítač s internetom, takže je jedno, či potrebujete narýchlo zbúchať zabudnutý referát, hneď ráno vytlačiť prácu, pretože vaša tlačiareň na poslednú chvíľu rezignovala alebo si len prečítať životne dôležitý mail od frajera. Pani Bé je k dispozícii a navyše s milým úsmevom.

Nič nerobí zákerne za chrbtom profesorov, nepodvádza ich, len sa drží pravidla, že profesori nemusia vedieť úplne všetko. A hlavne, v prvom rade je na strane študentov a až potom na strane zvyšku sveta a to ju stavia na ten najvyšší piedestál v očiach študentov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na konci roka som mala nerozhodnú známku z metodiky telesnej výchovy a cestou zo zmeškanej písomky som stretla Pani Bé. Spýtala sa ma: „Tak ako?" a ja som jej povedala, že som prišla neskoro. Keby ste videli ten zdesený výraz na jej tvári!!! Hneď som jej povedala, že to mám bohužiaľ za tri a v tej chvíli sa začala smiať a oči jej svietili, keď volala: „Ale veď to je dobré!!"

Úplne tým odrovnala vedľa stojacu profesorku, ktorá ma tou známkou plánovala potrestať a vtedy som si čosi uvedomila.

Možno sú profesori tí, vďaka ktorým budem do konca života vedieť ako sa ráta harmonický priemer, kto napísal Herodes a Herodias a že tenké črevo sa po latinsky povie Intestinum Tenue, ale cez to všetko platí, že MAMA (tá školská) JE LEN JEDNA!!!

Diana Sixtová

Diana Sixtová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zingarina, Dianka, pani učiteľka, žabko, Didi, puckár, kocurica. Niekedy schopná robiť zázraky, niekedy neschopná vstať z gauča, niekedy mama medvedica so širokými ramenami, niekedy steblo vo vetre... Asi ako každá žena. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu