reklama

Ženské ruky

Určite nie som sama, ktorá to robím. Keď idem vlakom a kupé sa zaplní, často sa prichytím pri tom, že doslova čumím na mojich spolucestujúcich. Zaujímajú ma. Predstavujem si, kým asi sú, čo napĺňa ich život a na čo myslia, než idú večer spať. Je to ako sedieť v divadle, kde každá postava je tak trochu zrkadlom diváka. A ľudia sú na to čumenie zblízka zvyknutí. Ešte nikto mi nevynadal, nech radšej pozerám z okna a nedráždim ho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dnes som sa v horúčavách viezla v preplnenom vlaku a oproti mne si v Trnave prisadol pár: muž asi štyridsaťpäť ročný, v šušťákových kraťasoch a účesom "na Jágra" a žena v rovnakom veku. Tentokrát ona vzbudila môj záujem, už keď behom troch sekúnd preorganizovala celé kupé. A keď si konečne sadla, zmohlo ju teplo a pravidelné rytmy vlaku a zaspala. A ja som sa dívala.

Napriek piatim krížikom mala prejav a energiu mladého sebavedomého dievčaťa a aj keď bolo vidno, že nemá dvadsať, vyzerala mimoriadne pestovane. Vlasy na mikádo mala síce sivé, no bolo vidno, že ten popolavo- plavý odtieň bol dielom šikovnej kaderníčky. Oblečené mala kaki kapsáče a červené tielko, z ktorého jej trčala červená podprsenka. Na krku mala mohutný náhrdelník z množstva veľkých prsteňov, na tvári jemný mejkap a profesionálne lepené umelé riasy od kozmetičky. Bola veľmi štíhla a mala pevné telo, s jemne vyrysovanými svalmi. Na opálenej pokožke nebolo vidno žiadne prejavy starnutia, bola hladká, olivová, bez vrások.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom mi zrak spočinul na jej rukách. Boli rovnaké ako zvyšok tela. Jemné, bez vrások, jaziev alebo pigmentových škvŕn. Štíhle prsty ešte ani trochu nepoznačila reuma ani fyzická námaha. Ešte som nevidela také krásne ruky na žene staršej ako tridsať rokov. Boli to ruky, ktoré by jej mohli závidieť všetky staršie aj mladšie kamarátky.

A potom mi mimovoľne padol zrak na moje ruky. Tiež mám dievčenské ruky, štíhle s dlhými prstami a prirodzene peknými nechtami. Ale na prvý pohľad je na nich vidno, že sú to ruky, ktoré už držali všeličo. Mám na nich mnoho drobných vejárikových vrások na dlanich aj hore na chrbtoch rúk. Na prvý pohľad je zrejmé, že majú rady slnko, celé sú tmavohnedé, okrem tenkého bieleho pásika pod snubným prsteňom. Na dlani pod ním mám permanentne mozoľ a zboku jazvu v tvare šípky po tom ako som dlhým ostrým nožom oddeľovala dva zmrznuté kusy lístkového cesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú to ruky, ktoré denne dvíhajú do náručia malé deti a utierajú im okakané zadky a hladkajú ich po čielku, aby zaspali. Sú to ruky, ktoré vymiešajú tuhý sneh aj bez mixéra. Hrajú na piano a bývajú rozmočené od vody. Pečú chlieb a ešte horúci ho balia do utierky. Už veľakrát boli zašpinené krvou, svojou aj cudzou. Tento týždeň vyniesli deťom do bazéna asi päťdesiat vedier vody. Mnohokrát nevydržali rôzne nárazy, ruplo v nich a chodili potom týždne v sadre. Obidva prostredníky sú skrivené a malíček na pravej ruke je ohnutý až tak, že ho nikdy nenarovnám. Na oboch rukách mám zle zrastené kĺby spájajúce palec s dlaňou a tiež ich nezohnem. Keď sa bojím, trasú sa a keď mám trému, potia sa. Neboja sa drsných povrchov a niekedy chytajú tak horúce veci, až mám pocit, že sú z azbestu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A poviem vám, je to na nich vidno. Sú to ženské ruky, ktoré majú veľa spoločného s obyčajným životom. Ten so sebou tiež prináša cesty z najjemnejšieho hodvábu, inokedy ostré skaly a často sa v ňom nájdeme celí zababraní od hliny a machu.

Aj ja mám ruky, aké by mi mohol každý závidieť. Možno nie sú také jemné a spanilé ako ruky tej ženy z vlaku, ale sú to ženské ruky, ktoré majú charakter a skrývajú v sebe spirit života a poklady všedných dní!

Diana Sixtová

Diana Sixtová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zingarina, Dianka, pani učiteľka, žabko, Didi, puckár, kocurica. Niekedy schopná robiť zázraky, niekedy neschopná vstať z gauča, niekedy mama medvedica so širokými ramenami, niekedy steblo vo vetre... Asi ako každá žena. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu